Początek i silnik

Aby stworzyć auto wybieramy zakładkę "piaskownica", po czym wyświetla się menu, w którym wybieramy rok, rodzaj nadwozia oraz budę samochodu, której chcemy nadać "życie". Następnie wybieramy materiały ramy i typ zawieszenia. Po wybraniu interesujących nas opcji ukazuje nam się kreator silnika, który jest bardzo rozbudowanym narzędziem. Mamy do wyboru rodzaje: Silnik rzędowy (3,4,5,6 cylindrów), V60 stopni (6,8,12 cylindrów), V90 stopni (6,8,10 cylindrów), oraz popularny w takich samochodach jak Subaru elitarny BOXER (4,6 cylindrów). Możemy wtedy wybrać materiały korbowodu, tłoków, zmienną fazę rozrządu i dużo innych. Jest jeszcze dostępna opcja uturbienia silnika. W przypadku V90 stopni można uturbić podwójnie, w każdym innym przypadku tylko i wyłącznie pojedynczo(Miejmy nadzieję, że wyjdzie aktualizacja pozwalająca podwójnie turbić więcej rodzajów silników, bo przyznam jest to trochę ograniczone). Następnie zaczyna się zabawa sprężaniem, mieszanką paliwa, wielkością wydechu, profilem krzywek (linii, które wyznaczają ilość Niutonometrów oraz Koni mechanicznych silnika), limitem obrotów, rodzajem katalizatora, tłumikiem środkowym, oraz końcowym.